Sessiz sedasız büyüdü

1dk okuma

Eros iç çamaşırlarıyla başlayan yolculuk, geçen yılı 400 milyon dolarlık bir ciroyla kapatan bir topluluğa dönüştü

Eros markasıyla başlayan sanayiciliği Lacoste`la sürdüren ve çoğunluk tarafından tekstilci olarak bilinen Eren Holding, sessiz sedasız bir büyüklüğe ulaştı. Geçen yılı 400 milyon dolar ciro ile kapatan topluluk, tekstilden çimentoya, enerjiden perakendeye kadar bir dizi alanda faaliyet gösteriyor.

Power dergisinde yer alan bir habere göre bu sesssiz büyüme, Türkiye kağıt üretiminin yüzde 20`sini, ambalaj kağıdı üretiminin yüzde 45`ini gerçekleştiren Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren`in tercihi.

Tekstil alanında amiral gemsi olarak Eros`u gören Eren, Power dergisine hedeflerini de açıklıyor.

Eros çamaşırlarının satışlarının çok iyi gittiğini anlatan Eren, Eros, kurulduğu yıllarda işletme sermayesinin yarısını reklama ayırıyordu. `Kıskanç bayanlar eşinize Eros giydirmeyin` sloganı oldukça popülerdi. Case olarak işletme fakültelerinde okutuldu ilk yıllardaki stratejimiz. Ancak bir özelliği de Türkiye`de ilk defa renkli iç çamaşırı üretmesiydi. Türk erkeklerine kırmızı, mavi veya sarı iç çamaşırı giydirmek büyük bir devrimdi o yıllarda. Bu sayede de büyük bir isim yaptı diyor.

Yaklaşık on beş yıldır ABD`ye ihracat yapıklarını söyleyen Eren bu yüzden de tekstilde yaşanan genel krizden etkilenmediklerini dile getiryor. Eros markasıyla mı ihracat yapıyorsunuz? sorusunu Maalesef hayır diye yanıtlıyor Ahmet Eren. Zira, Amerika`daki markalar çok güçlü.


Dağıtım güçlü:

Lacoste`da üretim ağından çok dağıtım ağında daha güçlü olduklarını vurgulayan Eren, Lacoste ürünlerinin büyük bir bölümünün ithal edildiğini belirtiyor. Türkiye`nin tekstili çok iyi kalitede üretebilen bir ülke olmasına rağmen, Lacoste ürünlerini ithal etmek zorunda kaldıklarını vurgulayan Eren çok az miktarda üretim yaptıklarını sadece Polo tişörtleri ve gömlekleri ürettiklerini ifade ediyor.
Lacoste`un dünyada 1 milyar dolara yaklaşan bir satış potansiyeli olduğunu da söyleyen Eren, Lacoste`un Türkiye satışlarının dünya satışlarının yüzde 2`si civarında olduğunu söylüyor. Perakende alanında Swatch saat satan Eren Toplululuğu, Türkiye`de yılda 100 bin Swatch satışlarını 500 bine çıkarmayı hedefliyor.


Cirosu 400 milyon dolar:

* Eros markası olarak iç piyasada yılda 6 milyon dolarlık satış yapıyor.

* Lacoste mağazalarında online satış sistemine geçti. Hazır giyimde bu sistemin öncülüğünü yapıyor. Ünlü saat markası Swatch`ın Türkiye distribütörü. Şu anda 12 satış noktası var. 2001 yılı sonunda bu rakamı 22`ye çıkaracak. Türkiye`de yılda 100 bin Swatch satılıyor, hedef satış rakamı 500 bin.

* Türkiye`nin ambalaj kağıdı üretiminin yüzde 45`ini gerçekleştiriyor. Kağıt üretiminin yüzde 20`si onlara ait.

* 1992`de özelleştirmeden aldıkları Modern Çimento Fabrikası, Ege ve Akdeniz`in en büyük çimento üretim tesisi. Hazır betonda Modern Beton ile büyümeyi hedefliyorlar. Manisa Alaşehir`deki 10 bin metrekare alan üzerindeki tesis yakında açılacak.

* Bodrum`da For Seasons`la geliştirdikleri tatil köyü projesi, yatırım miktarındaki anlaşmazlık nedeniyle tıkandı. Anlaşma sağlanamazsa yeni bir uluslararası ortak gündeme gelecek. (YENİ BİNYIL)

Haberle ilgili daha fazlası: